Modieuze, diverse en mileubewuste dameskleding

Door milieuvervuiling, de klimaatcrisis en de hoge CO2-uitstoot is de vraag naar en behoefte aan milieuvriendelijke en duurzame producten flink gegroeid. Plastic rietjes worden in de ban gedaan, we eten minder vlees en denken beter na over de keuze voor een vliegreis. Toch denk je bij duurzaamheid niet snel aan kleding, maar ook op dat gebied kun je je steentje bijdragen. Een aantal merken, zoals Summum en Jane Lushka, helpen je een handje, zodat jij niet alleen modieus en stijlvol de deur uitgaat, maar ook milieubewust.

Summum

Summum woman is een eigenzinnig kledingmerk uit Amsterdam. Het werd in 1998 opgericht door Jos en Jorien Wijker, die nog altijd aan het roer van het label staan. Het merk kenmerkt zich niet alleen door de unieke en mooie collecties, maar vooral omdat nog steeds bijna alles uit huis gedaan wordt, ondanks dat Summum is uitgegroeid tot een beroemd merk dat in 18 landen verkocht wordt. Het creatieve brein achter het merk is Jorien Wijker. Met hun kleding willen ze de veelzijdigheid en het unieke van de vrouw en haar lichaam laten zien. Naast een mooi design vinden ze het ook heel belangrijk dat het fijn en comfortabel zit. Ze proberen alle behoeftes van de moderne vrouw te vervullen.

Duurzaamheid

Daarnaast zet Summum zich in voor een betere wereld. Ze gebruiken een Green Label, waarmee je makkelijk kunt zien hoe duurzaam hun kleding is, bijvoorbeeld in termen van productie en materiaal. Hiermee willen ze vrouwen ervan bewust maken dat er ook duurzame alternatieven zijn voor modieuze kleding.

Jane Lushka

Jane Lushka is een Nederlands kledingmerk, in 2010 opgericht door de zussen Jane en Lushka Iskroff. Jane is de ontwerper en Lushka de ondernemer, samen vormen ze een ijzersterk team. Jane Lushka is niet zomaar een kledingmerk, maar heeft een duidelijke visie en missie. Ze willen kleding creëren die door iedere vrouw gedragen kan worden, ongeacht huidskleur, vorm of leeftijd. Hun collecties zijn uniek, universeel en kleurrijk en doordat ze streven naar inclusieve kleding, ook heel divers. Echt een merk dat bij deze tijdgeest past. Het wordt inmiddels ook in 5 verschillende landen verkocht.

Beter voor de toekomst

Naast hun missie om inclusiviteit en diversiteit te omarmen in hun collecties, hebben ze ook oog voor het milieu. Ze streven ernaar om hun kleding op een duurzame manier te produceren. Graag zouden ze over een paar jaar minstens 10% gerecycled materiaal gebruiken voor de productie van hun kledingstukken.

Recente berichten

Meer blogs zoals deze?