De coronacrisis heeft ons allemaal hard getroffen op een unieke manier, maar startende ondernemers waarschijnlijk toch wel het hardst – omdat het onmogelijk is geweest om te groeien of uberhaupt klanten te ontvangen in bepaalde takken van bedrijven, zie je al snel je lang gespaarde investering langzaamaan verdwijnen. Jarenlang heb je naar dit moment toegebouwd, en dan ineens staat er een pandemie op de stoep, precies op het moment dat jij er zoveel mogelijk last van zou hebben. Iedereen voelt zich hierdoor persoonlijk getroffen, omdat het net jóu écht niet goed uitkwam. Maar wees niet getreurd: iedereen voelt zich zo, dus er is altijd wel iemand te verzinnen voor wie het nog ongelukkiger uitkwam. Uiteindelijk komt het altijd wel weer goed, misschien was dit juist een uitdaging die voor jou zal leiden tot iets nog mooiers.
Maar hoe houd je je bedrijf staande tijdens, en straks na, de coronacrisis? Lees hier alles over hoe je er het meeste uit kunt halen.
Zoek alternatieven
Een logische gedachte natuurlijk, alternatieve oplossingen zoeken. Maar zo makkelijk lijkt dat natuurlijk nog niet. Juist als je net bent gestart als ondernemer heb je pas net alle basics onder de knie, en dan wordt je ineens uitgedaagd doordat je zelf écht creatief moet gaan bedenken hoe je jouw bedrijf kunt laten lopen met zoveel beperkingen. Maar niet getreurd: wij hebben de antwoorden. Wat een goed alternatief is hangt natuurlijk al van het soort bedrijf wat je hebt. Het grootste probleem zal misschien zijn dat je geen nieuw publiek kunt werven. Gelukkig is daar een goede oplossing voor. In plaats van op straat flyeren en langs de deuren gaan om voor jouw product of dienst reclame te maken, kun je veilig op afstand een livestream organiseren. Dat kan vanuit huis of je kantoor, maar je kunt dit ook doen vanuit een speciale livestream studio. Via de livestream kun je aan een publiek van over de hele wereld jouw producten laten zien, je visie uitleggen, en de energie van jouw bedrijf goed overbrengen zonder iemands veiligheid of gezondheid te hoeven riskeren. Ideaal dus!
Online
Naast mensen kennis laten maken met je bedrijf via een livestream kun je natuurlijk ook het aanbieden van je product zelf verplaatsen naar een digitaal platform. Heb je bijvoorbeeld een winkel opgestart dan is dit een perfect moment om publiek te gaan werven via een webshop. Zo bereik je mensen vanuit het hele land, en als je daarmee vaste klanten vindt dan zijn die ook altijd wel bereid om na de lockdown naar je fysieke winkel te komen!