Als je een eigen webwinkel hebt en dus producten via het internet verkoopt, dan weet je dat het verzamelen van de producten, het inpakken van de bestelling en het afgeven van de bestelling bij een pakketpunt erg veel tijd kan kosten. Er kan een dag aanbreken dat je het aantal bestellingen zelf niet meer kan verwerken. Je hebt dan de keuze om een werknemer aan te nemen, maar ook kun je kiezen voor het uitbesteden van de fulfilment van je webwinkel. Dit heeft erg veel voordelen te bieden. Welke voordelen dit zijn vindt je dan ook in dit artikel.
Je houdt meer tijd over
Wanneer je een eigen webwinkel hebt, dan wil je je niet de gehele dag bezighouden met het verwerken van bestellingen. Je wilt de tijd graag steken in het optimaliseren en de groei van de webwinkel, maar daar heb je gewoon geen tijd voor door het groeiende aantal bestellingen. Door een fulfilment center in te schakelen, kun je dit probleem oplossen. Een fulfilment center neemt namelijk al het werk uit handen en daardoor houd je veel meer tijd over voor belangrijkere zaken.
Je hebt geen opslag meer nodig
Veel Nederlandse online verkopers zijn begonnen op de zolderkamer. Hierbij kun je denken aan verkopers van Bol.com en Coolblue. Je kunt je wel voorstellen dat de producten die verkocht worden in de woning of in de schuur opgeslagen staan. Je kunt dit als eigenaar van de webwinkel wel goed vinden, maar voor je gezin kan dit erg vervelend zijn. Gelukkig kun je dit probleem oplossen door te kiezen voor een fulfilment center. Je producten worden namelijk opgeslagen in een fulfilment center en in dat geval is een opslag huren Den Haag overbodig!
Toegang tot het distributiecentrum
De kans is erg groot dat je weleens een webwinkel bent tegengekomen die een uitstekende leveringsbelofte heeft. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan: Voor 23.59 besteld? = Morgen in huis!. Misschien heb je je wel eens afgevraagd hoe dat mogelijk is. Het is eigenlijk vrij simpel, want je hebt hiervoor toegang nodig tot het distributiecentrum van een transportbedrijf. Dit kan je niet zomaar krijgen, maar wel als je een fulfilment center inschakelt. Hierdoor kun je niet alleen de leveringsbelofte naar 23.59 aanpassen, maar ook kun je hiermee je omzet aanzienlijk vergroten. De consument wilt het liefst de producten gisteren al ontvangen hebben als ze nu een bestelling plaatsen, dus met een betere levering belofte heb je een voorsprong op concurrenten die dat niet hebben.